Hvorfor lander en email i spam mappen?
En email skal opfylde en række tekniske og indholdsmæssige betingelser for at slippe igennem et spamfilter. Gmails spamfiltre sender automatisk emails til Spam mappen, som vurderes til at være uønskede, eller som teknisk set ikke er i orden.
Men ud over det, er du selv med til over tid at påvirke om Gmail anser en email for spam eller ej. Hvis du har problemer med at en legitim email lander i spam, selvom den teknisk set er korrekt sendt, kan du prøve nedenstående for at udpege den som "Ikke spam".
Fjern spammarkeringen af en mail
Åbn Gmail på din computer.
Klik på Mere ude til venstre.
Klik på Spam.
Åbn mailen.
Klik på "Ikke spam" øverst.
Når du markerer en mail som "Ikke spam", bliver mailen flyttet til din indbakke, og alle fremtidige mails fra den pågældende afsender bliver sendt til din indbakke.
Tilføj afsenderen til dine kontakter
Gå til Google Kontakter på din computer.
Klik på Opret kontakt øverst til venstre.
Klik på Opret kontakt eller Opret flere kontakter.
Angiv kontaktens oplysninger og email adresse.
Klik på Gem.
Læs mere om at tilføje en afsender til dine kontakter
Opret et filter
Du kan også markere en email afsender som "Ikke spam", ved at opsætte et filter. Brug en email fra den pågældende afsender til at oprette et filter
Åbn Gmail.
Markér afkrydsningsfeltet ud for den mail, du vil bruge.
Klik på Flere (de tre prikker) i topbjælken.
Klik på Filtrer meddelelser som disse.
Klik på Opret filter.
Sæt flueben i "Send aldrig dette til Spam"
Har du problemer med at en legitim email lander i spam, selvom den teknisk set er korrekt sendt?